Alfons Cama i saballs

Calonge (Baix Empordà), 1952. Palamosí, d'adopció. Viu a Tarragona. És enginyer industrial. Ha publicat set novel·les: El camí dels cirerers (març 2013), Un pessic a l'ànima (novembre 2013), Amb dits de molsa (setembre 2015), L'olor de la seva pell (novembre 2017), El primer piteu (maig 2019), El llarg silenci dels botxins, (octubre 2022) i La lluna turquesa (abril 2024), així com un conte per a infants: Nabil, robapinyes (abril 2022). A més ha fet una adaptació teatral de la seva novel·la El llarg silenci dels botxins, estrenada a Tarragona(novembre 2022) en el marc de la recuperació de la Memòria Històrica. Col·laborador habitual de la revista Bagant de Santa Maria de Palautordera i guanyador de premis literaris per algun dels seus relats curts. Aquest llibre és un recull d'algun d'aquest textos breus junt amb la novel·la curta Un altre dijous de juny. S'ha format en escriptura narrativa a l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès.

EL LLARG SILENCI DELS BOTXINS

EL LLARG SILENCI DELS BOTXINS Alfons Cama i Saballs Editorial TRÍPODE - 2020 - català - 356 pàgines Quan la Sílvia Tibau camina pel Mercat de les Puces de París no s'imagina fins on la portarà una descoberta inesperada. Ni l'Albert Novák -el company de maduresa- sospita de l'actuació del seu avi, scharführer de l'exèrcit alemany a la França ocupada. Rastres de la Guerra Civil espanyola i de la Segona Guerra Mundial en un entramat de silencis per aflorar.

18,00 €

AMB DITS DE MOLSA

AMB DITS DE MOLSA Alfons Cama i Saballs Editorial GREGAL - 2015 - català - 215 pàgines El cos flotant d'un home sense vida a les aigües del moll de Tarragona, l'arribada d'una immigrant peruana a l'aeroport de Barajas i la primera classe de ioga d'una noia de bon veure. Vet aquí l'inici desconcertant d'aquesta novel·la.

18,00 €

L'OLOR DE LA SEVA PELL

L'OLOR DE LA SEVA PELL Alfons Cama i Saballs Editorial GREGAL - 2017 - català - 216 pàgines Els vestigis de la guerra han deixat empremta en els membres de la família Tibau.

18,00 €

EL PRIMER PITEU

EL PRIMER PITEU Alfons Cama i Saballs Editorial GREGAL - 2019 - català - 301 pàgines Segle XIV. La Guerra dels Cent Anys, les lluites de Pere el Cerimoniós amb Jaume de Mallorca, el camí de Sant Jaume i el monestir benedictí de Tavèrnoles marquen l'existència d'en Gerard fins a la seva arribada a la vila closa de Sant llorenç de Morunys, a la vall del Lord. Reminiscències de la doctrina herètica dels <<bons homes>>, la vida monàstica i les prèdiques de clergues caragirats determinen el seu caràcter. L'estrall de la pesta, el rebuig vers els jueus i la vida gremial ens situern en una època de forts contrastos. I, entremig, l'amor, la traïció, la prostitució i el patiment, amb tota la seva cruesa. Un text d'una prosa precisa i efectiva que posa de relleu la importància que va adquirir a la zona del Solsonès i, per extensió, a tot Catalunya el món de la draperia, dels teixidors, dels paraires, dels comerciants de llana, dels telers i dels primers tissatges de l'exitós <<drap de piteu>>.

19,50 €

RECULL DE CONTES I UNA NOVEL·LA CURTA

RECULL DE CONTES I UNA NOVEL·LA CURTA Alfons Cama i Saballs LinX edicions - 2025 - català - 389 pàgines En aquest recull, Alfons Cama i Saballs deixa momentàniament la novel·la per explorar el conte breu. A la primera part hi trobem vint-i-vuit «romanços»: relats molt curts amb finals sorprenents, barrejant realitat i ficció, records personals, tocs de fantasia o fins i tot un punt de morbo, amb títols com Una de cowboys , El motor d'aigua o Arròs amb llagosta... La segona part reuneix quatre re-lats més llargs —alguns premiats— com Desenllaç fatal o Maria Cinta , plens d'ironia i mirada crítica. Tanca el llibre la novel·la curta Un altre dijous de juny , un viatge emocional per la Barcelona d'un escriptor madur, i un recull final de sentències sobre l'ofici d'escriure, dedicades als amants de la narrativa.

20,00 €